Přestože podomní prodejci, kteří nabízeli vše od kuliček proti molům po prachovky, už téměř vymizeli, prodej jako takový je stále stejně důležitý, jako býval, a postupně se stává součástí každé práce.
Ve velkých společnostech se tradiční hranice mezi prodejním oddělením a ostatními postupně ztrácí. Inženýři, produktoví designéři a pracovníci zákaznického servisu jsou v neustálém kontaktu se zákazníky a mohou tedy pomoci zvýšení prodeje. Například zisk softwarové společnosti Atlassian byl v roce 2011, kdy ve firmě nebyl jediný prodejce, jen kolem 100 milionů dolarů.
Heslo „všichni jsme prodejci“ se týká i podnikatelů, kteří budou brzy tvořit hlavní pracovní sílu ve Spojených státech. Začínající start-up si většinou nemůže dovolit prodejní oddělení, a tak musí prodávat každý.
Prodej se postupně dostává do všech povolání a výzkumy navíc ukazují, že lidé ztratí v průměru 40 % svého času v práci takzvaným neprodejním prodejem. To znamená, že přemlouvají, přesvědčují a ovlivňují ostatní. Jinými slovy, téměř polovinu času v práci trávíme snahou ovlivnit ostatní.
Neprodejní prodej je možná nejdůležitější v oblastech vzdělávání a zdravotnictví. Učitel přesvědčuje studenty, aby vkládali čas a úsilí do vzdělání, doktor přesvědčuje pacienty, aby se vzdali tlustého masa pro své zdraví. Sektor vzdělávání a zdravotnictví nabízí v současnosti nejvíce pracovních míst ve Spojených státech a stále rychle roste. Je zřejmé, že ovlivňování lidí je tedy stále důležitější.
Taková přeměna v prodejních i neprodejních oborech si žádá, aby většina z nás měla v sobě kus obchodníka.