[pl_video type=”youtube” id=”iosIr7EUGUk”]
Ukážu vám ještě jedno magické slovo „zkus“.
Je to oblíbené slovo, když se snažíme někoho povzbudit nebo podpořit.
Podvědomé myšlení velmi důkladně a přesně provádí to, co mu řekneme – doslovně provádí instrukce, které dostane.
„Zkus to udělat.“ Podvědomé myšlení provede tento příkaz svědomitě a doslova, bude tedy zahájena zkouška něco vykonat, a to není totéž, jako že to bude uděláno. Slovo „zkus“ nás tedy programuje k neúspěchu. Nevhodným používáním tohoto výrazu můžete podkopávat to, čeho chcete dosáhnout vy, váš tým nebo vaše společnost.
Špatně formulovaná instrukce
• Zkus si s Petrem domluvit schůzku, možná budeš mít štěstí.
• Zkus nemít zpoždění.
• Zkus koupit mléko, až budeš ve městě.
• Zkus to zaplatit do konce týdne.
Správně formulovaná instrukce
Mnohem lepších výsledků dosáhneme, když každou z těchto vět podáme přesně znějícím příkazem.
• Domluv si s Petrem schůzku.
• Přijď včas.
• Kup mléko, až budeš ve městě.
• Zaplať to do konce týdne.
Seriál o tom, jak přesvědčit, vyjednávání, argumentaci, prodeji a obchodních dovednostech
- Rovnice úspěchu: úspěch = umět řemeslo + přesvědčit a prodat
- Jak spojky ovlivňují rozhodování a podvědomí
- Podvědomí nerozumí záporu. Neubližujte vaší komunikaci
- Jak k sobě hovoříte? Sebemluva vás olivňuje víc, než si myslíte
- Jak změnit názor protistrany? Základní pravidlo obchodu, vyjednávání a argumentace
- Některá slova programují k neúspěchu. Dejte si pozor
- Jak rafinovaně reagovat na námitky, aby si toho druhá strana nevšimla
Přečtěte si články na téma: obchodní dovednosti, prodejní dovednosti, rétorika, manipulace, argumentace, ovlivňování, přesvědčování, jak přesvědčit, vyjednávání, komunikační dovednosti, komunikace, verbální komunikace, manažerské dovednosti