Ptáte se sebe: „Za kolik bych to měl prodávat?“. Nebo: „Kolik si mám účtovat?“
Tuto otázku dostávám od podnikatelů docela často, protože je přece důležité mít „správnou“ cenu. Ne příliš vysokou, ale ani příliš nízkou, aby si zákaznici nemysleli, že to, co nabízíme, je bezcenný brak.
Abyste určili hodnotu, kterou Váš produkt zákazníkovi dává, můžete použít metodu „zdravotní matrace“.
Tato metoda vám umožní převést přínos vašeho produktu nebo služby na „životní měnu“, jakou je čas, peníze, zdraví a láska nebo vztahy.
Od toho, jakou hodnotu zákazníkovi dáváte, se odvíjí i cena, kterou si můžete účtovat.
Existuje spousta strategií, jak určit hodnotu produktu, ale ta nejlepší je cenu testovat. Často se stává, že produkt jde více na odbyt, když je dražší.
Napište mi, jak určujete cenu vy? Jak se rozhodujete, jestli produkt pro vás má hodnotu nebo ne?