O Applu jste určitě už slyšeli, je to přece jedna z nejbohatších společností světa. Možná dokonce čtete tento článek právě na telefonu, tabletu nebo počítači této značky. Výrobky a inovace Applu poznamenaly moderní život natolik, že je těžké si svět představit bez nich.
Apple ale nebyl vždy mocnou dominantou na trhu, tak jako je dnes. V polovině devadesátých let to dokonce vypadalo, že skončí.
Mailing list může být velmi užitečný nástroj
Důležitou osobou byl Guy Kawasaki, který v osmdesátých letech pomohl uvést na trh první osobní počítač Macintosh. V roce 1987 však firmu opustil. V roce 1995 se Apple potýkal s finančními problémy a nabídka Macintosh si jen těžko hledala své místo na stále více a více přesyceném trhu.
Když se Apple odhodlal ho znovu najmout, Kawasaki velmi dobře věděl, co musí udělat pro záchranu společnosti, jejíž blaho mu tolik leželo na srdci. Jeho úkolem bylo přesvědčit stávající uživatele Macintoshe, aby i nadále kupovali výrobky společnosti, přestože kritici předpovídali Applu brzký krach.
Kawasakimu se to povedlo díky vytvoření mailing listu, který rozesílal dobré zprávy o Applu a jeho produktech. Oslovil jím na 40.000 odběratelů – to je na devadesátá léta slušný výkon, že? Přestože až návrat Steva Jobse v roce 1997 přinesl společnosti celosvětovou slávu, nebýt Kawasakiho a toho, že udržel klíčové zákazníky, pravděpodobně byste si tento článek na výrobku od Applu dnes nečetli.