Měli jste někdy pocit, že je potřeba zvýšit cenu, kterou si účtujete, ale oddalovali jste to kvůli strachu?
Možná jste si představovali situaci, že jakmile cenu zvýšíte, vaši klienti u vás přestanou nakupovat nebo vás dokonce opustí.
Témata, která se týkají ceny, jsou velmi komplexní a důležitá, a proto jsem se již dříve zabýval otázkou „kolik si mám účtovat“.
Obvykle nás brzdí předsudek – lidé nebudou ochotni zaplatit více za naše služby.
Ale …
Co myslíte – od koho by si maminka chtěla nechat vyfotografovat novorozená dvojčátka?
- Od Pepy, který fotí kde co, počínaje baráky, přes portréty a krajiny, a za svoji práci si účtuje 500 Kč?
nebo
- Od Romana Vaculíka, který se specializuje na focení dětí do 3 let, do focení dává svoji vášeň a umí zachytit jedinečné okamžiky? Jeho fotky jsou opravdu výjimečné a on zná potřeby maminek. Za svoji práci si účtuje 3 500 Kč.
Připravte si scénář, jak budete komunikovat zvýšení ceny s klientem.
Dobrý den, milý kliente,
rádi bychom vám poděkovali za spolupráci a jsme velmi rádi, že v minulém roce jsme vám pomohli … (zorganizovat váš email a tím vám ušetřili 8 hodin týdně). Také jsme vám doporučili 19 nových klientů, kteří vám přinesli… (XXX peněz), A, B, C …
Pro příští rok jste zmiňovali, že je pro vás důležité X, Y, Z.
Velmi rádi bychom pro vás udělali X a věnovali se této činnosti 1 hodinu týdně jako nadstandardní službě.
Rádi bychom vás také informovali ještě o jedné věci. Momentálně jsme důslednější a opatrnější při výběru klientů. S vámi máme výjimečný vztah a jsme rádi, že jsme vám mohli … ušetřit XXX.
Momentálně měníme naše ceny pro příští rok z původních 800 Kč za hodinu na 1 100 Kč za hodinu. Pokud vám tato změna nebude vyhovovat, dejte nám vědět, a my vám rádi doporučíme někoho, kdo bude lépe vyhovovat vašim finančním možnostem.
Pokud vám tato cena vyhovuje, Zde je náš plán, co pro vás uděláme v následujících 30, 60 a 90 dnech.
Pojmenujte hodnotu, kterou vytváříte
Ve vašem scénáři musíte být konkrétní v tom, jak jste klientovi pomohli a jak mu pomůžete v budoucnu. Je důležité, aby se dozvěděl, jakou hodnotu pro něj má vaše služba. Nepředpokládejte, že to vaši klienti tuší.
Klikněte na tlačítka níže a sdílejte tento článek na Facebooku a na Twittru.